14.

ibland funderar jag på varför man går igenom all skit hela tiden?
varför måste man bearbeta en sak tusen och en gånger?
skulle det vara mer skonsamt att bara strunta i det där omtalade fenomenet kärlek?
skulle vi må bättre om vi nöjde oss med att ha en massa vänner men ingen som är det där lilla extra?
behöver vi inte en speciell person i vårt liv?
någon som inte bara är världens bästa vän?
utan även din drömprins, din räddare i nöden, han som räddar dig varje dag bara genom att andas
behöver vi inte känna så ibland?
går det att leva utan och ändå leva livet fullt ut?
vill man det?
vill jag?
det där med kärlek är bra svårt ändå
ibland funderar jag på om kärlek är något vi människor bara har hittat på
det där äkta magkittlande som varar för evigt
finns det en sådan känsla eller inbillar vi oss bara att den finns?
letar vi efter något som inte alls finns?
fammlar vi i mörkret utan att vata vad vi letar efter
eller finns det faktiskt en Mr. Right för alla?
tänk om min skulle finnas på andra sidan jorden?
hur stor är chansen att man hittar rätt
och hur många gånger måste man hitta fel för att det till slut ska bli rätt?
riskerar vi att gå vilse på vägen?
och i så fall, finns det en karta och kompass?
eller är det fusk?
får man fuska ibland? det måste man väl få?
eller?
melissa horn sjöng:
"det finns en fara med att aldrig hitta vägen och det finns nått vackert med att vandra den ändå"
vi kan inte leva utan våra andra hälft men för att hitta honom måste vi våga chansa
jag hoppas hon har rätt
men hur många gånger kan man chansa utan att bli helt imun mot kärlek?
kelly clarksson i sin tur sjöng:
"my heart can't possible break when it wasn't even hole to start with"
finns det alltså en gräns när vi inte längre bli mottagliga mot kärleken från en annan människa
och var går den gränsen?
har jag nått den?
eller har jag bara inte hittat rätt än?
kommer jag det?
hitta rätt alltså
tusen frågor men inga svar
inte konstigt man får huvudvärk rätt som det är..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0